New York by Nico

"Those that say it can’t be done should get out of the way of those doing it"

New York

Kategori: Allmänt



 
 
Kommer nog aldrig riktigt fatta att jag bor i New York. Här om dagen blev jag helt överväldigad när jag tog tuben till skolan, som jag gör varje dag. Vid ett ställe åker man över en bro från brooklyn till manhattan, utsikten är grym! Man ser brooklyn bridge, frihetsgudinnan om man tittar nog och manhattans skyline. Då slog det mig hur sjukt det är att jag faktiskt gör den resan varje dag för att sen hoppa av mitt på times square och gå till skolan. Hur sjukt är det inte att det är vardag?! Då va jag tvungen att kolla på filmen från när vi sitter i taxin när vi precis hade landat här i New York och va helt till oss av allt. 
 
För övrigt vill jag påstå att det går ritkigt bra med dansen nu. Baletten känns som att den går bättre, jag orkar mer och får upp mitt ben högre osv. En av dom strängaste balettlärarna jag någonsin har haft ställer mig ganska långt fram på hans klasser t.ex. Jazzen känns oxå bättre. Börjar nog få till det där med känsla och att förlänga alla röresler lite mer. Min favoritlärare i jazz Michelle Barber har sagt massa fina saker till mig om det oxå och att hon har sett att jag har utvecklats.
 
Hip hopen känner jag verkligen att det händer saker i nu. Känner att det jag har haft svårast med förut, att hitta mitt "umph", börjar falla på plats. Hade ett samtal med min mentor Ms Vee för några veckor sen och snackade lite om hur man ska tänka på klass osv. Men den senaste veckan har det verkligen hänt något och jag vet inte vad det är eller vad det beror på men jag känner det. Och folk kommer fram och säger att man är duktig och massa fina saker. Körde en koreografi med Robert i måndags och fick så fina komplimanger från folk, både folk som jag känner och inte. Jag tog en klass för en ny lärare idag och efteråt kom han och knackade mig på axeln och sa "good job". Det värmer något otroligt alltihop. Dom fyra veckorna vi har kvar i skolan ska det fan köttas nu! pepp!
 
 

Kommentarer

  • mommy dearest säger:

    Roligt på riktigt, att det går så bra.
    Kan ju inte Hip hopen, men att du börjar ta ut rörelserna mer är ju grymt, det visar ju att man har kontroll. Skulle jag vilja säga som total amatör.
    Min dansfröken, din gudmor kommer till Sthlm och bor
    hos oss nästa vecka, vi kanske ska göra en dansfilm till dig så ni har nått att garva åt.. typ "de redan döda svanarna" Njut av NY så länge det varar, längtar.

    2013-02-14 | 10:00:43

Kommentera inlägget här: