New York by Nico

"Those that say it can’t be done should get out of the way of those doing it"

Once

Kategori: Allmänt

 
I torsdags ställde jag och Stella klockan på 06.45, klädde oss varmt och åkte till times square. klockan 7.50 mötte vi Stina och ställde oss i kön till en teaters boxoffice. Där skulle vi köa till kl.10 (när dom öppnade) för att få billiga biljetter till musikalen Once. Det va så jävla kallt. Jag slutade aldrig frysa den dagen förrän jag låg hemma i min säng på kvällen sen. Biljetterna kostar i vanliga fall typ 100-300 dollar och vi fick varsin biljett för 35. Värt!
 
 
Musikalen va bland det absolut bästa jag har sett. Helt fantastiskt. Jag älskade allt med den. Förutom att vi satt lite taskigt och inte riktigt såg hela scenen. Den va väldigt avskalad och fin. Scenografin va densamma hela tiden men dom lyckades ändå göra olika scener/va på andra platser väldigt bra med hjälp av ljus och lite små möbelförflyttningar bara. Koreografin va minimal och därför genial. Alla sjöng som gudar, musiken va kung och skådisarna grymma! Helt såld. 
 
 
En kul grej va att när all ablev insläppta i salongen så stod hela enemblem redan på scen och värmde upp/jammade. Det va kul. Bakre delen av scenen va uppbyggd som en bar, som man kanske kan se på bilderna. När det va aktpaus och alla ska gå och köpa sig lite förfriskningar så fick man helt enkelt gå upp på scenen och handla ur baren där. Bara lite smågrejer men som gjorde hela upplevelsen ännu mer awesome. Summa summarum: Alla måste se den här. Jag måste nog gå igen...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: