New York by Nico

"Those that say it can’t be done should get out of the way of those doing it"

voguing och dancehall

Kategori: Allmänt

Igår kom jag till skolan för att ta en balettklass. Jag trodde att jag behövde en till på veckans kort men jag hade räknat fel. Sen skulle jag ta locking för hurrikane en och en halv timme senare. Han va sen så klassen ställdes in. Jaha, då hade jag alltså varit i skolan i 3 timmar utan att ta en enda klass. Signade in mig på voguing och dancehall till slut. Har ju velat prova båda hela tiden så nu va det dags. 
 
 
 
Voguningen va grym! Den hålls av ingen mindre än Benny Ninja och han är helt fantastisk. Rolig och inspirerande och så sjukt grym på det han gör. Det va fett att bara vara i samma rum som honom och höra allt han har att säga bara. Hur många gånger han man dessutom inte sett honom lära modeller saker på top model och nu mig lixom. Mycket bra klass om man vill få fram sin inre diva. Ska försöka ta den en gång i veckan innan jag åker. Vi har bara 4 veckor kvar!
 
Dancehallen va oxå väldigt kul. Jag gick ju på dancehall förut och älskade det, vet inte riktgt varför jag slutade med det. Tror att det hade med att jag inte riktigt gillade lärarna jag hade på slutet (sean banan t.ex). Men det va kul att få prova det igen och det sitter kvar lite. Och det va nog precis vad jag behövde igår. Ska försöka klämma in en till dancehallklass men det är svårt att pussla ihop ens liv när det är så mycket man vill ta innan man åker. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: