New York by Nico

"Those that say it can’t be done should get out of the way of those doing it"

Årsresumé

Kategori: Allmänt

 
Här sitter vi i brooklyn, Jennie, Stella, Max och jag lite småbakis och sentimentala och sammanfattar året. Det händer en jävla massa på ett år. Igår va vi ute och käkade på en jättemysig brasiliansk restaurang och sen hann vi precis till tolvslaget hemma hos Robert där det va fest. På restaurangen igår bestämde vi oss för vad vi skulle lämna bakom oss i 2012. Det blev följande: Yolo, swag, autotune (borde ha lämnats för länge sen) och lite annat smått och gott. Nu återstår det att se vad 2013 blir året av.
 
 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Flyttade till New York i ett halvår och allt som hör därtill. Det har blivit en massa firsts här. Överlevt salmonella, frankenstorm och jordens undergång. Va med om att Obama blev omvald. Firade thanksgiving.

Har du några nyårslöften? Inte mer än att ha jävla ett bra 2013

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nopers

Vilka länder besökte du? Usa, England, Frankrike, Sverige.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? 23e September när vi åkte till New York, väldigt blandade känslor just den dagen men shit vad bra det blev. 

Vad var din största framgång 2012? Att jag lyckades flytta till New York med allt vad det innebär med ambassad, leta lägenheter, allt pappersarbete etc etc. Och att jag slutade på espresso house och bara jobbade på Lagerhaus och Marikas.

Största misstaget? Att bli med Samsung Galaxy s2. Bajstelefon. 

Bästa köpet? Alla skor! MAAAH! Och alla flygbiljetter 

Vad spenderade du mest pengar på? Terminsavgiften till Broadway dance center.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Att träffa mina nära på JFK när dom kom och hälsade på över jul, Max, mina vänner, streetstars efterfest. Grymmaste ever. Alla fina kvällar med alla finaste. Och såklart när mailet från BDC damp ner i inkorgen.

 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012? Triad - tänd ett ljus, Gangnam style, och det mesta med Whitney Houston.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare eller lika glad tror jag.

Vad önskar du att du gjort mer? Jag tycker inte om att ångra sånt man inte gjorde. Men med hostan i halsen så önskar jag att jag hade varit friskare när det krävdes. London, första veckan här i skolan och nu när Max och päron hälsade på hade det varit gött att varit frisk. 

Favoritprogram på TV Tittar inte så mycket på TV men om tubeplus räknas så Cougar town och How i met your mother. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2012? Fick frukost på sängen av Jennie, Stella och Max och sen iväg till päronens hotell och firade lite mer på deras hotell med ny ipad mini och cupcakes by melissa. Sen käkade vi middag på five napkin burger och drog tillbaka till deras hotell och drack drinkar. 

Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Danskläder. Mjukisbyxor och bekvämta. Det är iofs mest dom senaste tre månaderna. Annars är det ungefär som vanligt. Mycket lagerhaus kläder oxå såklart. 

Den bästa nya personen du träffade? Alla nya fina dansvänner här i New York. (och Sonya måste nämnas även om jag kanske inte "träffade" henne)

 
Nu handlade allt väldigt mycket om New York men det är det som ligger närmast och färskast i minnet och som är det största som hände 2012. Innan jag kom hit handlade väldigt mycket om att förbereda inför resan osv så det kanske inte är så konstigt. Men annat bra som hände 2012 är: Streetstars efterfest (Det säger en hel del när årets fetaste fest ägde rum i januari och inte slås på 11 månader), Marikas efterfest och efterfesten som följde den, Min och Max london-resa och speciellt gaucho-kvällen, Paris-resan och Juste Debout, Snedsteg i Bromma Blocks m.m
 
 
 

Kommentarer

  • fannieswag säger:

    Kärlek på bilden från paris <3

    2013-01-03 | 12:19:03

Kommentera inlägget här: