New York by Nico

"Those that say it can’t be done should get out of the way of those doing it"

update

Kategori: Allmänt

 
Jag får så mycket skäll för att jag inte bloggar tillräckligt ofta eller mycket. Den sanna anledningen till detta är egentligen att det är så mycket vardag att jag inte vet vad jag ska skriva om riktigt. Jag tar ca. 3-4 klasser om dagen och sen åker jag hem och duschar och äter, det är kanske inte så spännande att läsa om. 
 
Hursomhelst så kommer en uppdatering av dom senaste två veckorna utöver dansen: 
 
Stellas kompis Emma har varit här. Kul med lite uppdateringar från stockholm även om allt verkar vara sig likt. Stella, Emma och jag va och åt fantastiskt god sushi och va så mätta efteråt att vi höll på att dö men det va det värt. 
 
Jennie, Emma och jag har köat till juste debout nyc (amerikanska uttagningarna. som streetstar alltså). Men endast köat. Stella va borta under dagen så Emma fick hänga på oss. Tanken var att vi skulle köpa våra biljetter lite snabbt och sen hänga med Emma i soho. Ta en klass på skolan och sen åka tillbaka och kolla alla battles. Istället stod vi i kö i över två och en halv timmar. Jag blir lätt kinkig i sådana situationer. Finns det något värre än dåligt uppstyrda event? Eller när det inte finns någon som helst anledning att saker ska ta så helvetiskt lång tid? Nej, så jag va osvensk och trängde mig före hela kön. Då visar det sig att om man kommer in så måste man stanna inne (vilket vi redan hade frågat när vi började köa). Arg och utan känsel i tårna åkte vi till skolan för att ta en klass för MsVee. Hon skulle oxå till juste debout efter klassen så vi tog sällskap dit med henne efter klassen. Väl i kön igen bestämde vi oss för att gå och äta först och efter maten kände vi att det skulle va trevligare att åka hem och kolla film hos MsVee. Vi skämdes lite men kom fram till att vår kväll va bättre. Tydligen missade vi inget extraordinärt. Förutom att Missy Elliott va där....
 
Idag åker våra fina vänner Elin, Ida och Mathias hem. Det känns jättetråkigt men vi ses snart i sverige igen. Dessutom åker Sara hem i en månad på tisdag och imorn åker MsVee till Kanada, så vi blir helt ensamma kvar. Eftersom alla ska åka så har det varit en del gettogethers under veckan. Vi hade en jättetrevlig vi-ses-snart-igen-fest för Elin, Ida och Mathias i onsdags. Kom hem kl. 6.30. Mycket trevlig kväll. 
 
Eftersom halva vår svenska familj åker ville vi göra en liten present till Robert och MsVee som har varit våra bästa lärare och vänner här. Därför spelade vi in en parodi på dom som vi visade på festen. Jag fick spela MsVee och Jennie var Robert. Resultatet blev förvånansvärt jävla bra och så sjukt roligt. Premiärvisningen för dom var en stor succé. 
 
Idag är jag ledig och vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Imorn ska jag ta en klass sen blir det lite hejdå-fika med MsVee och Sara och sen är det performance project på skolan. Vem som helst får ställa upp med ett nummer, så det blir som en liten föreställning. Jag är taggad, även fast man sitter på ett golv och får ont i röven alldeles för länge. Ångrar lite att jag inte är med men om det hinner hållas ett till performance project innan vi åker hem så ska jag fan va med. 
 
 

Kommentarer

  • Fannieswag säger:

    HALLÅ klart som fan att du ska vara med kvinna. Och du ska spela in de då också! Kan du inte lägga upp videon som ni gjorde parodi på?

    Pussochswag

    2013-02-02 | 16:08:16
    Bloggadress: http://fannieparis.blogg.se

Kommentera inlägget här: