New York by Nico

"Those that say it can’t be done should get out of the way of those doing it"

dansa

Kategori: Allmänt

 
 
Det är fan tuffare att vara frisk och dansa än att ha salmonella och springa på toa hela tiden. För en vecka sen hade jag så sjukt ont i magen och ville gå dubbelvikt av bakteriella skäl, nu är det på grund av träningsvärk. Apropå salmonellan så har ryktet om mitt insjuknanade spridit sig som en löpeld. En svensk tjej frågade Stella igår på skolan "Är det du som är Nicolina med salmonella". Känns bra att "vara någon" redan vecka 2 i skolan. 
 
I tisdags mjukstartade jag mina klasser med en balett. Rostigt. Sen på onsdag morgon var det dags för vår första masterclass. Klasser som alla MÅSTE ta och som alltid är någon stil/ämne som inte finns på skolan i vanliga fall. Det va "stretch and conditioning" och den räknades inte som en så fysiskt krävande klass sa dom på skolan. Skönt att inte kötta som fan efter att ha varit sjuk. Ha! Det var en och en halv timmes plåga med styrkeövningar och mördarstretch. Sitta i spagat (eller så långt man kom) medan någon drar upp ditt ben. Har aldrig skakat så mycket på en klass ever. Sen tog jag och Stellla en hiphop klass direkt efter. Smart drag. Sen tog jag en jazzklass som jag älskade lite senare på dagen. Underbar lärare. Jättefeminin och sexig korre. Inte alls min tekopp egentligen. Loved it! Tog klassen igen imorse. Fruktansvärt ont i kroppen.
 
 
 
Idag hade vi en jävla massa tid (7 timmar) att fördriva mellan klasser och orkade inte riktigt åka hem. Drog och shoppade en sväng (på H&M som riktiga svennar) och gick och åt fro-yo (frozen yoghurt). Man fick välja en storlek på bägaren sen ösa på så mycket olika toppings (frukt, godis, nötter, kakor, browniebitar etc) som fick plats. Delicious! Sen kom klassen som vi äntligen skulle ta. House. Aspepp. Brian Green. Legend. Aspepp. Stod typ still i ungefär hela klassen. Gick inte att hänga med. Men inte så att det va jobbigt, utan så att man bara stod och skrattade hela klassen. Både låten, hur han lärde ut, visade, och dansade gick i ljusets hastighet. Totalt chanslöst. Mannen kallas inte Brian "footwork" Green för ingenting. Godnatt.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: