New York by Nico

"Those that say it can’t be done should get out of the way of those doing it"

Eka pada rajakapotasana

Kategori: Allmänt

 
Jag har inga bilder och egentligen inte så mycket att blogga om. Har kört 3 klasser om dagen 4 dagar i rad nu.  Har hunnit få några favoritlärare under veckan, några "bra-att-ta-klasser" och en idiot till lärare. Eftersom det är lite lätt ansträngande med 3 klasser om dagen, flera dagar i rad så fyllde jag ut med en Yogaklass idag istället för Streetjazzen som jag tänkte ta. 
 
Stella och jag har i cirka 2 dagars tid gått runt och snackat yogatermer på skoj. Stella vill inte vara brevid mig på yogan. Hon tror inte att jag kan va avslappnad och seriös, speciellt inte när alla sanskrit-termer flyger omkring. Savasanan, utkapasana, ujjayi breath etc. Så hon tar sin lilla matta och är långt ifrån mig på klassen. Jag har en fett seriös och avslappnande klass (jag kan va sån) fram tills att läraren säger "Now come to Eka pada rajakapotasana... And breathe or die..." mitt i det nedsläckta rummet fullt av avslappnande munkmusik. Eftersom Stella har en släng av autism ibland (eller är extremt inne i yogan. zenmode) så uppfattade hon inte det långa krångliga uttrycket så jag fick guggla fram det efter klass. Det kallas även för king pigeon och ska se ut som på bilden. Låt oss bara säga att ingen i casa lukewarm är kung över duvorna. Än.
 
Namaste!
 

Kommentarer

  • Therese säger:

    Jag hade aldrig kunnat hålla mig för skratt på Yogaklassen :)
    Skratta mår man också bra av!

    2012-10-19 | 08:01:48

Kommentera inlägget här: