New York by Nico

"Those that say it can’t be done should get out of the way of those doing it"

Heheo

Kategori: Allmänt

 
Idag är det måndag. Måndag = card pickup. Varje måndag måste man gå till skolan och hämta sitt kort för veckan. På varje kort finns plats för 12 klasser som man fyller i allt eftersom. Den här veckan ska jag ta 3 klasser om dagen måndag-fredag. Jag har dels en vecka att ta igen från när jag låg hemma och va döende och sen ska vi va lediga i helgen, för då åker vi till Boston! Jennies farmor och farfar kommer till NYC och hälsar på och ska sen bila till Boston för att hälsa på Jennies kusin så vi hakar på. 
 
Aaaaanyway, idag inleddes dagen med pilates. Jobbigt som fan. Sen blev det en jazz med en kort och kompakt liten fierce kvinna. Vi dansade till buttons med pussycat dolls. Ännu en sex-korre. Supertjejigt deluxe. Måste erkänna att jag älskar det. Det bor någon sorts jazzbrud i mig ändå. Jag hänger med på klasserna och ramlar inte ur varje piruett. Who would have thought? Mor och gudmor blir väl alldeles lyriska nu...
 
Sen tog jag min bästa klass hittills. Hiphop advanced beginner för MsVee. Shit vad hon kan den kvinnan. House, popping, locking, hiphop, old school m.m. Hade fram tills idag bara tagit popping med henne. Hon är en så jävla bra lärare och klasserna är skitbra. Wow! Klassen kändes så jävla bra. Den blir det definitivt varje vecka!
 
Annars är livet så jävla bra bara. Alla borde bo i New York någon gång. Speciellt för att dansa. En grej som inte är så jävla bra är min lasagne som jag lagade i en timme och som nu har stått i vår (gas)ugn i en timme och fyrtiotre minuter... Bli klar! Blocksockret sjunker i lägret, snart kör vi lite alive-style och börjar tugga på varandra.. Ugnfan.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: