New York by Nico

"Those that say it can’t be done should get out of the way of those doing it"

känsliga läsare varnas

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
Vad är väl en bal på slottet? Eller en dans på broadway dance center? Jaha, här åker man till NYC för att gå på dansskola. Hinner vara med på två intromöten som är extremt peppande och en självförsvarsklass (inte en enda dansklass alltså) innan helvetet brakar loss. Jag behåller ingenting jag äter eller dricker. Jag får kramper i magen så att jag på riktigt börjar tro att det bor ett monster i mig som vill ut. Har ashög feber så att jag totalt blöter ner min nya BDC tröja med febersvett. Är så trött att jag somnar på tunnelbanan hem från skolan. Efter en helvetesnatt och dag i samma anda är det dags att åka till doktorn. Jag mår piss. Iväg till doktorn (först till fel adress eftersom skolan har skrivit fel) där jag först får gå igenom massa paperwork, vilket är precis vad man är sugen på. Och sen snacka med doktor. 
 
Det tas blodprover, temperatur, blodtryck, you name it. Sen ska det lämnas kiss och bajsprov. Very well, in på toa med rör, spatlar, bunkar, påsar, instruktioner, handskar m.m. Så där sitter jag, på golvet på en toa och skopar upp mitt egna bajs (kan bespara er detaljer men absolut värsta sortens) i små tuber och känner att "det här är fan livet".
 
In till doktorn igen där dom tycker att jag är alldeles för uttorkad och har för hög hjärtrytm så att jag behöver dropp "stat!" (no joke. Dom sa stat!). Sen tycker doktorn att jag borde bli "kept under further observation" så dom skickar mig till akuten där jag får fylla i nya paper för att sen få ett eget litet rum. Där kommer det in folk hela tiden, frågar frågor, pysslar om, tar tempen, tar blodtryck och ger mig ännu mer dropp. En tjej kom in och frågade om jag hade tid/lust att vara med i en enkätundersökning lite snabbt. Hon höll på att dö. Fick även en liten piller-cocktail mot allt och skickas sen hem. Fick även några av medicinerna utskrivna och med mig hem (burkarna ser precis ut som på film). Nu väntar jag på provsar på vad det kan va, för att sen kunna behandla ordentligt. 
 
Ja så här ligger jag i min säng medan alla andra verkar ha det helt överfett i skolan. Det bombas med statusar på facebook och bilder på instagram och allt sånt men men, jag kommer igen. Är bara lite avundsjuk för tillfället. Tur att man är här i 6 månader. Nu ska jag fira kanelbullens dag med att avnjuta en rostad brödskiva au naturelle och hoppas att den vill stanna.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ulf Håkansson säger:

    Lite Salmonella skall väl kroppen tåla!
    Har du aldrig varit i Indien?
    Smittskyddsstyrelsen har massor av records på mig, typ efter varje resa.
    Faren

    2012-10-19 | 22:14:49

Kommentera inlägget här: