New York by Nico

"Those that say it can’t be done should get out of the way of those doing it"

lixom

Kategori: Allmänt

Hej hej hallå hallå!
Här mår alla bra. Stormen blåste längre inåt land inatt så nu känns det chill även om det inte är helt över. Man råds fortfarande att stanna inne. Fortfarande är det ju extremt många utan el, många översvämningar, ingen tunnelbana och brand i queens. Vaknade inatt vid 6, då va himlen orange av branden i queens, man hörde sirener konstant och från vårt fönster i brooklyn såg man att halva manhattan va nedsläckt.
 
Vi har klarat oss otroligt bra trots allt. Fönsterna och fasaden sitter kvar. Som mest oroliga va vi igår när vi kollade på film inne i mitt rum igår kväll. Då kändes det verkligen som att fönstrena skulle blåsa in. Vi flyttade därför alla våra sängar till köket/vardagsrummet och sov tillsammans där. Vi lär sova här inatt oxå eftersom vi inte orka flytta tillbaka allt, och för att det är så mysigt. Skolan öppnar tydligen imorn, tunnelbanan lär dock inte gå så det vettefan hur vi ska komma dit. Broarna och tunnlarna är oxå stängda för alla utom räddningspersonal. 
 
Övar lite handstående medan vi möblerade om vardagsrumsköksmatsalen
 
Med alla madrasser
 
Vår husängel som vi fick i hejdåpresent av Michelle. Jag har döpt honom till Nelson. Vem hade trott att han skulle behöva hjälpa oss så mycket..?
 
Fina Isabell som jobbar på P3 skrev till mig och ville intervjua mig om stormen. Det blev ett kort litet uttalande som ni kan lyssna på här någonstans. Med det sagt ska jag nu sätta mig och öva bort mina lidingö-iiiiiiin och sluta säga lixom, lixom.... herrejävlar
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: