New York by Nico

"Those that say it can’t be done should get out of the way of those doing it"

överlevnadsbloggen?

Kategori: Allmänt

Mitt rum är det enda rummet med två fönster och en AC i. Skönt, rymligt, lyxigt kanske man tänker. Nej. Kallt. Nu börjar det bli betydligt kallare här i storstan, speciellt på kvällarna. AC:n är väl antagligen fastmonterad av Xavier på hörnet här (vi har märkt att vi bor i ett hispanict område). Inte helt tätt så att säga. Frågan på allas läppar är således; kommer jag frysa ihjäl nu?
 
matchande färg på ögon och bäddset
 
 
Mittemot där vi bor finns, som tur är, en laundromat. Idag va premiärturen. Man kan endast betala med quarters och tar med sig eget tvättmedel etc. Så ja, vi tvättar som på film, eller som i vänner. Sen sitter man där och tittar på sin tvätt och läser dåliga tidningar. Nyss satt jag och vek all tvätt på golvet i vårt vardagsrum/allrum/matsal/kök, medan Jennie lagade mat och Stella va på väg hem från klass. I min hög hamnade lite underkläder och två t-shirtar. I deras högar va det underkläder, balettbodys, tights, mjukisbrallor, sport BHar, t-shirtar till förbannelse (Jennie behövde till och med två högar till slut). Då var det ganska påtgaligt att jag har legat hemma hela vår första dansvecka. Men nu har jag bestämt mig för att vara frisk. Tog en balettklass idag och överlevde på fler sätt än ett. 
 
Stella och Jennie har varit bäst under hela tiden jag har varit sjuk förresten. Det är inte alla som ger en vågen när man kliver ut från toan och har bajsat fast för första gången på en vecka.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: